ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetimi

Müşteri memnuniyetini ön planda tutan işletmeler rekabette rakiplerinin önüne geçmektedir. Müşteri bulmak kadar onu tutmanın da önemli olduğu iş hayatında müşteri memnuniyeti işletmenin sürdürülebilir ticari faaliyetleri içinde önem kazanmaktadır. İşletmelerin müşteri memnuniyetini sağlamaları gereksinimleri doğrultusunda ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi standardı geliştirilmiştir.

Müşteri şikayetlerini verimli bir şekilde yönetmek için araçları tanımlayan, sağladığınız hizmet ve ürünlerden memnun kalmasına imkan sağlayan yönetim sistemidir.

Faydaları:

  • Müşterilerinizle uzun soluklu birliktelik
  • Müşterilerinizden gelen isteklerle vermiş olduğunuz hizmetlerin kalitesini bilme
  • Çalışanlarda duyarlılık
  • Uzun vadede şikayetler azalır, işletmenin itibarı artar
  • Mutlu müşteriler, daha fazla müşteriye referans olarak müşteri sayısını artırır